Langkau ke kandungan utama

Pengedar Shaklee Bertam:Tips Atasi Bengkak Susu

Assalamualaikum
Hai selamat petang buat semua pengunjung blog yang mencari entry Tips Atasi Bengkak Susu

Saya juga pernah mengalami bengkak susu yang teruk (severe engorgement), sampai demam-demam tau. Hasil dari bengkak susu itu menyebabkan saya mengalami ketulan pada bahagian pada payudara. Berikut adalah steps yang saya lakukan untuk menghilangkan bengkak dan ketulan susu itu.

TIPS ATASI BENGKAK SUSU:

1. Mandi air panas selama 15-20 minit. Halakan air panas ke bahagian breast. Semasa mandi, buat urutan secara membulat ke seluruh bahagian breast dengan sedikit pressure di bahagian ketulan (jika ada).

2. Isi air panas dlm botol storage susu. Golek-golekkan di bahagian ketulan sambil urutan pada breast. (Hot compress)

3. Lakukan urutan dari atas ke bawah, arah tampuk hitam (areola) di seluruh breast.

4. Susukan bayi sekerap mungkin. Golekkan botol air panas tadi pada kawasan bengkak/ketulan sepanjang penyusuan. Selang selikan dengan urutan pada breast.

5. Jika bayi sudah kenyang atau sudah tidak mahu menyusu, pam sekerap mungkin sehingga ketulan/bengkak surut (2 jam sekali dengan sedutan yang rendah). Golekkan botol air panas tadi sepanjang mengepam. Selang selikan dengan urutan pada breast.

6. Elakkan ais buat masa ini, tambahkan pengambilan AIR SUAM 1 gelas 300-350ml setiap 1 jam.

7. Saluran susu yang membengkak / berketul, akan menghalang aliran susu keluar dengan laju. Sebab itu aliran susu menjadi perlahan apabila menggunakan breastpump. Kuantiti perahan juga menjadi sedikit disebabkan bengkak susu.

8. Hot compress/massage membantu melegakan bengkak dan meleraikan saluran susu supaya aliran susu kembali normal.

9. Jika kelihatan merah-merah pada kulit di bahagian payudara yang bengkak atau ketulan susu, ini tanda-tanda anda mengalami radang payudara. Gunakan cold compress (tuam dengan tuala sejuk/ botol storage berisi air sejuk (iced water)) selama 10-15 minit dulu sebelum hot compress untuk menghilangkan radang.

10. Jika anda mengalami radang payudara, saya sarankan anda berjumpa dengan doktor untuk pemerhatian dan rawatan lanjut.

11)Amalkan Lechitin Shaklee bagi membantu masalah bengkak susu dan menurut Dr Jackman, Lecithin bertindak dengan mengurangkan kelikatan susu dengan meningkatkan peratusan asid lemak politaktepu dalam susu. Pakar penyusuan menyarankan pengambilan sebanyak 3,600-4,800mg Lecithin sehari untuk membantu melegakan susu tersumbat.

Saya doakan penyusuan anda dipermudahkan Allah.

Testimoni Lechitin Shaklee Atasi Bengkak Susu



Mengapa mesti memilih Shaklee

✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan
✔ Terbukti Semulajadi
✔ Terbukti Selamat
✔ Harga Mampu Milik
===========
CARA ORDER:
===========

☎ Call/ SMS/WhatsApp/ Taip ke 012-3466986
COD Shaklee Kepala Batas, COD Shaklee Bertam, COD Shaklee Bukit Mertajam, COD Shaklee Sungai Petani,COD Shaklee Butterwoth, COD Shaklee Seberang Jaya,COD Shaklee Penaga,COD Shaklee Tasek Gelugur

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Wow Hebatnya Testimoni Skin Care Set + GLA Shaklee

Selamat Berhujung Minggu buat semua kawan,Pengunjung Setia Blog Mama Ina..Alhamdulillah Hari nie berkesempatan Update Blog untuk terus berkongsi lebih banyak kebaikan Supplement Shaklee..Untuk Perkongsian Hari nie Mama Ina pilih Supplement Yang Sangat Hebat iaitu GLA Complex Apa itu GLA Complex Ada yang pernah bertanya Mama Ina Shaklee ada EPO (Evening Primrose Oil) atau tidak? Jawapannya, ADA! ..Macam- macam ada..... Tetapi kami di Shaklee namakan GLA bukan  EPO sebabnya  khasiat dan kebaikannya yang lebih baik dari EPO.  GLA ialah singkatan bagi Gamma-Linelonic Acid.Kelebihan vitamin GLA Shaklee ini ialah kerana ia mengandungi vitamin E yang asli. Jika anda tahu apa kandungan EPO, pastinya anda sudah biasa mendengar tentang GLA bukan, kerana EPO kaya dengan sumber GLA. Fungsi GLA Complex kami ialah...jeng-jeng *Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid *Membantu meningkatkan kesuburan *Melegakan PMS (sindrom pra-haid) *Membantu dalam menangani menopus *Menguatkan kuku

Jom Amalkan 7 Cara Meningkatkan Metabolisme Badan

Salam Ceria sihat dan Bahagia buat semua pengunjung blog Mama Ina.. Hari nie mama ina nk share info tentang kesihatan pulak memandangkan kita semua masih dalam mood hari raya dengan jemputan rumah terbuka dan semua makanan sangat lazatkan..maklumlah dalam riang - ria aidilfitri kesihatan pun mesti dijaga dengan baik.. Susahnya nak diet nie??????  Betul ke susah..Jom kita ikut Tips nie..cuba amalkan dan jangan ada istilah susah@stress sb kesihatan kita..kita yang tentukan bukan orang lain.Bila kita sakit kita jugak yang menanggungnyakan..ok jom kita mulakan.   Sebenarnya Sambil makan2 depan tv @ melayari internet pun kita masih boleh bakar kalori. Caranya bukan berdiet teruk..tapi dengan mengamalkan "makanan & cara pemakanan" yang boleh tingkatkan metabolisma kita (yg makin lemah bila umur makin meningkat). Bila metabolisma badan dah speed-up & up-to-date maka lebih cepat la badan kita boleh bakar lemak2 yg berlebihan tu! ;) Kajian menunjukkan, bukan ma

Vitamin Terbaik Untuk Ibu Hamil Sihat Trimester I &II

Alhamdulillah saya gembira dan bersyukur bila pagi tadi mendapat berita gembira dari pelanggan setia Vitamin Sihat&Cantik Online iaitu Puan Suhaila dari Johor yang beliau telah hamil.Anda ingin tahu vitamin apa yang perlu diambil ketika hamil.Buat semua ibu yang hamil saya mengharapkan tahap kesihatan anda berada pada tahap yang paling baik dan ibu-ibu tabahkalah hatimu menghadapi hari-hari sukar Trimester Pertama  Ok Jom Kita lihat apakah jenis Vitamin untuk Ibu2 ini Ibu hamil hanya memerlukan vitamin asas ketika hamil kerana apa yang penting sekarang adalah kandungan ibu. Antara viamin yang disarankan adalah Protein, Multivitamin dengan Iron, B-complex yang lengkap dengan asid folik, Vitamin C, Kalsium serta Omega ( Minyak Ikan).   • Fungsi setiap vitamin • Secara ringkasnya kepentingan vitamin tersebut adalah : 1-Protien : untuk bina sel. Sel terbina dari protien. Tanpa protien, pembinaan dan  perkembangan sel boleh terbantut. 2-Multivitamin dengan zat besi : demi m

Berilah Mereka Susu Yang Berkualiti..

Saya ingin berkongsi pengalaman,kisah saya dan pengambilan supplement saya percaya ramai ibu di luar sana  yang memilih natural parenting dalam membesarkan anak..Tahniah juga untuk saya dan semua ibu2 yang memilih untuk menyusukan bayi..Besar pahalanya bila kita menjalankan tanggungjawab sebagai ibu dan menunaikan hak anak2 untuk mendapatkan yang terbaik dari ibu mereka... Saya belajar dari pengalaman anak pertama "SAYA GAGAL MENYUSUKAN ANAK KERANA TIADA ILMU"oleh itu pilih dan makanlah vitamin dgn ilmu kerana kita akan lebih menghargainya.. Jadi apabila kita memilih untuk menyusukan anak yang paling utama pastikan kita sentiasa berada dalam keaadaan yg cukup sihat dari segi fizikal @ emosi.. Saya bersedia dgn cara saya iaitu memilih untuk mengambil supplement@makanan tambahan lain bagi memastikan badan saya sihat sekali gus dapat menghasilkan susu yg berkualiti sehebat kuantiti untuk bayi kembar...Saya sendiri mendisiplinkan diri saya untuk makan vitamin setiap pagi,min

RASAI KEHEBATAN VITAMIN E SHAKLEE

Alhamdulillah gembira sungguh Mama Ina  ramai yang PM/Email/SMS/Whatsapp sebab nak kenali "Cinta Hati Mama Ina" nie Jadi Tak Kenal Maka Tak Cinta..Jom Tengok dulu Si Dia ini Apa Soalan yang Kerap ditanya..Mama Ina Jawab disini yer ..

Testimoni Bergambar dan Rahsia Kulit Cantik Menawan

Alhamdulillah selesai menguruskan order Set "Vitamin Cantik Menawan" dan   menjawab semua email customer yang sangat teruja untuk mencuba Supplement Cantik yang Mama Ina jual nie..nak tahu tak apa soalan yang ditanya dan minta Mama Ina "SEGERA REPLY".. SOALAN email di INBOX Mama Ina Ramai customer yang tanyakan saya 1)Wina berapa hari nampak kesan ? 2)Wina dalam masa 7 hari dah nampak cantik ker? 3)Wina Mahal sangat la 4)Wina Set nie boleh tahan berapa lama? 5)Wina kalau bila dah cantik saya stop ada side effect tak ? 6)Wina kalau saya beli camner cara nak makan 7)Wina saya mengandung boleh ambil ker set cantik menawan nie.. #Memang inilah soalan yang memenuhi INBOX email Mama Ina JAWAPAN Mama Ina: (Entry kali ini menjawab Soalan 1-4 dulu yer) Kalau nak cantik.. perlulah berkorban sedikit.. masa / wang ringgit.. cari produk yang berbentuk Supplement walaupun harga mahal sedikit.. dah mengambil masa untuk melihat kesannya.. tapi berbaloi. dan tak memba